Egyetlen adtbázisban összefoglalja a különböző városokban található taxi és minibusz társaságokat, vállalkozókat, akik repülőtéri transzferszolgáltatást is nyújtanak.Taxi szolgáltatást tud keresni, térkép, városonként lenyíló menü ill. Budapest kiválasztásával. Hungary taxi central.
Budapesti
taxitársaságok / Budapest cabs
|
Térképes
taxikereső / Map cab earner
|
A Taxicentrum magyarországi taxikereső rendszer, egy folyamatosan bővülő információs adatbázis, mely az utasok kényelmét szolgálja. Célunk, hogy a rendszer segítségével mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb taxit.
Taxikereső oldalunkon, Magyarország térképe segítségével, taxi szolgáltatást tud keresni, megye, városonként lenyíló menü ill. Budapest kiválasztásával. Ez egyetlen adtbázisban összefoglalja a különböző városokban megtalálható taxi és minibusz társaságokat, vállalkozókat, akik repülőtéri transzferszolgáltatást is nyújtanak. Internet segítségével, bárki egyszerűen elérheti.
A taxikereső szolgáltatásunkat díjtalanul biztosítjuk. Ha elnyerte tetszését és csatlakozni szeretne hozzá, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot, küldjön nekünk E-mailt. Ha, az adatbázisban hiányosságot, hibát tapasztal, kérem, értesítsen.
Magyarország, Budapest:
A Vár. A Várhegy látszólag a Budai-hegységnek, közelebbről a Rózsadombnak Dunaparti előőrse, valójában a Duna teraszának kavicsrétegére az egykori forrásokból édesvízi mészkő rakódott le, ebből keletkezett a hegy. Üregeinek rendszeréből, illetve ennek későbbi mesterséges bővítéséből alakultak ki a Várhegy barlangpincéi. Ezeknek a Várhegy középkori vízellátásánál, régebben pedig óvóhelyként volt jelentős szerepük.
A Várhegy hossza1,5 km, legnagyobb szélessége is alig 400m,tengerszint feletti magassága 168 m, alig 60 méterrel magasabba hegy a Dunapartjánál, meredek oldalai miatt tűnik a valóságosnál magasabbnak. Meredeksége, szigetszerűsége jó védhetőséget és így már a legrégibb időkben is alkalmas települési helyet biztosított, ezért már a középkorban teljes kerületét falakkal, bástyákkal, várkapukkal látták el.
Amint a pesti oldal központja a történelmi Belváros, ugyanúgy a budaié a Várhegy ősi települése, amely ma egyben az ország legjelentősebb műemlékegyüttese is. A Várhegy történelmi szerepe akkor kezdődött, amikor az 1241-1242, évi tatárjárás után IV. Béla király székhelyet Esztergomból, a hegyek közül az Alföldhöz, az ország közepéhez és termelési alapjához közelebb eső Budára tette át és a Várhegyen királyi lakóhelyet építtetett. A XIII. századi falak maradványai valóban elő is kerültek az elmúlt évtizedek, évek ásatásai nyomán.
1541, a török uralom kezdete után fokozatosan romlásnak indult a Vár, a régi épületek karbantartásának elhanyagolása és az ostromok, tűzvészek pusztításai miatt. Az 1686. évi végső nagy ostrom után a Vár nagy része romhalmazzá változott. A barokk stílusban történt újjáépítéskor a középkori városszerkezet a maradványok felhasználása révén nagyrészt megmaradt. A mai, a középkorival többnyire azonos utcahálózatban a főbb utcák a hegy hosszúkás alakjával párhuzamosan ha1adnak, ezeket egymással rövid keresztutcák és keskeny "közök" kötik össze.
A második világháború végén, Budapest ostroma alatt a Vár különösen nagy károkat szenvedett, az ostrom itt tartott legtovább. A romok használhatatlan törmelékeivel töltötték fel a Vérmezőt.
A romeltakarítás és újjáépítés során, és a tervszerűen megindított fal kutatás, ásatás nyomán számos középkori épületrészlet is előkerült. Ezeket műemlékvédelmünk a helyreállított épületeken vagy más módon, a lehetőség szerint gondosan be is mutatja, elsősorban a Vár kiemelkedő nevezetességeit, az ülőfülkéket. A budai vár a világon leggazdagabb az egy helyiségben található ülőfülkékben, a kapualjakba betekintő érdeklődő számos, itt meg nem említett házban is felfedezheti őket, legnagyobb részük azonban már későbbi, gótikus stílusú. Rendeltetésük valószínűleg a kapubejárat díszítése volt, gyakorlatilag a várakozók ülőhelyéül szolgáltak.
A teljesen romba dőlt épületek helyén nem a régi épületeket állították helyre, hanem a környezetbe illeszkedő újakat emeltek. Felújították vagy kiépítették a Vár jellegzetes és kedves séta- és pihenőhelyeit, a bástyák, várfalak mögött kialakítható "bástyasétányokat". A Vár gépkocsival a három hajdani várkapu helyén húzódó utcákon: nyugat felől a Dózsa-emlékműtől, a szerpentines Palota úton; északról a Várfok vagy a meredekebb Ostrom utcán; kelet felől a Hunyadi János úton közelíthető meg. Gyalog mind a négy égtáj felől több lépcsős vagy lejtős sétaút vezet a Várba. Keletről, az Alagút torkolata mellől a Siklóval, nyugatról felvonóval rövidíthetjük meg utunkat.
Várpalota. A királyi székhelynek IV. Béla által Esztergomból Budára helyezése után a későbbi királyok (I. Lajos, Zsigmond, Mátyás) idején alakult ki az ásatások tanúsága szerint a hegyen a pompás királyi vár és palotája. A török uralom alatt nemcsak a vár, hanem a palota is romlásnak indult, amit az 1686. évi végső ostrom tetőzött be. Ezután a maradványokat bontással, feltöltéssel elegyengették, és arra XVIII. században az akkor divatos barokk stílus szerint építették az új palotát, majd a XIX. század végén és fordulóján Ybl Miklós és Hauszmann Alajos tervei szerint kapta meg lényegében végső alakját a műemlék. Ugyanebben az alakban állították helyre -a palotát koronázó kupolától eltekintve - a második világháború pusztításai után is.
Ma a palota az A, B,C, D,E, F épületből áll, a D, E, F épületek az Oroszlános udvart (nevét a kapu nyílását őrző négy kőoroszlánról kapta), az A, B, C épületek a Csikós udvart fogják közre.
Taxirendelés Zónataxi, Elittaxi, Motortaxi, BudapestTaxi, Taxi4, Vízitaxi, Citytaxi taxirendelés, Taxi9, Tele5taxi taxirendelés, 6x6taxi, Airporttaxi, Baráttaxi taxirendelés taxirendelés, Budataxi, Quatrotaxi, Taxi2000 taxirendelés, Főtaxi, Mobiltaxi, TaxiBudapest taxirendelés.
Szállás
Kereső
|
Kapcsolatfelvétel
a megynyíló oldalon alul
|